knæsmerter

Knæsmerter

Knæsmerter kan have mange årsager.
Knæet er et stort led, som bliver udsat for belastning dagligt. Der er mange strukturer i knæet, som kan være involveret, og vi stiller store krav til vores knæ. Den øgede fokus på bevægelse gør også, at vi bruger vores knæ meget. Omvendt kan inaktivitet og overvægt være lige så slemt som løb og hop.
Lægerne er gået mere væk fra kikkertoperation og ”oprensning” i knæet, når det kommer til knæsmerter, da det har vist sig i mange tilfælde at forværre smerterne. Derfor bør konservativ behandling, altså træning og manuel behandling, afprøves, inden mulig operation.
Har du knæsmerter så kontakt klinikken og lad os hjælpe dig.

Springerknæ og knæsmerter

Denne skade ses ofte hos unge, der dyrker idræt. Smerterne sidder typisk forneden af knæskallen, da det er her “patellasenen” hæfter.
Denne type overbelastningsskade kan godt tage nogle måneder at komme af med. Men med de rette træningsøvelser, vejledning og behandling er du godt på vej.

Løberknæ

Smerter, der typisk sidder på ydersiden af knæet er ofte grundet en overbelastningsskade af det lange senestræg tractus iliotibialis”, der formes helt oppe ved hoften af musklerne der.
Ved denne type skade er det vigtigt især at behandle hofte og ryg for at aflaste det lange senestrøg.

Osteopati og knæsmerter

Din osteopat hos Sydkystens Osteopati vil undersøge dine knæ samt resten af kroppen. Hvis skaden er opstået ved løb, er det interessant at finde ud af hvorfor og ikke kun give råd om hvile. Dette kan være nødvendigt i starten, men bliver der ikke behandlet imens, vil problemet formentligt opstå igen.
Vi bruger en kombination af osteopati, fysioterapi og P-DTR, til at finde frem til årsagen til dine knæsmerter, samt at lægge en plan, så du kan komme af med smerterne. Hofte og ryg har en stor indflydelse på belastningen, der bliver videreført til knæene.

Kontakt Sydkystens Osteopati for mere information eller book en tid.

Send gerne en mail, og vi besvarer hurtigst muligt. Husk at checke din spam folder